Určite to všetci poznáte, keď počas dlhého dňa v kancalárií pociťujete bolesti chrbta a nepohodlie. Pre pohodlnejšie sedenie začnete prekrižovať nohy alebo sedieť v polohe, ktorá váš chrbát viac ničí, než mu prospieva. V našej Poradni sme pre vás pripravili 6 tipov ako môžete sedieť zdravšie.

1.  Použitie vhodnej stoličky.

Stolička je základ. Pokiaľ je vaša kancelárska stolička rozheganá a neponúka dostatočnú podporu pre váš chrbát, tak je na čase rozmýšľať o novej. Scott Bautch, bývalý predseda americkej chiropraktickej asociácie a chiropraktik tvrdí: Keďže všetci dorastieme do rôznych tvarov a veľkostí , najlepšie bude keď prispôsobíme stoličku našim proporciám.
Ak pracujeme v kancelárií prispôsobíme výšku stoličky tak, aby naše nohy spočívali na podlahe a sedaciu plochu nakloníme tak, aby naše stehná boli paralérne s podlahou a stolom.
Ideálne je, keď stolička objíma kontúry chrbta a je naklonená medzi 90-120 stupňami. Pri pozeraní sa hore na obrazovku doporučuje stoličky s podpierkou na krk.

2. Ostaňte narovnaný

Najzdravšia pozícia na sedenie sa dá priprovnať k sedeniu za volantom. Ako ju dosiahnuť? Sadnite si a umiestnite svoje chodidlá pred kolená a ruky si dajte do lona. Všimnite si ako žiadna časť vášho tela nie je skrútená alebo zhrbená.
Ani vo sne by vás nenapadlo viesť vozidlo so skrútenou hlavou pri pozeraní sa na čelné sklo. Ale to je presne to čo robíme pri práci s počítačom . V krátkom čase to nerobí nič zlé, ale keď si to zoberieme deň za dňom ako celok, zistíme , že si bolestivo škodíme.

3. Uverím až to uvidím

Zdravé sedenie nie je len o správnej stoličke. Dôležitá je aj poloha vecí, s ktorými pracujete, napríklad počítačová obrazovka. Vie kaziť oči a takisto vaše svaly a kosti. Ak chcete znížiť únavu očí umiestnite obrazovku tak, aby stred obrazovky bol na úrovni vašej brady a cca 35 cm vzdialená. Umiestnenie ďalej by bola dvojitá pohroma, pretože si môžete spôsobiť aj problémy s miechou pri nakláňaní sa k monitoru pre lepšie videnie. Konštantné nakláňanie a krútenie môže viesť k problémom chrbtovej platničky. Ľudia často umiestňujú obrazovky na pracovný stôl, kde sa hodia a nie tam kde je to pre nás neškodlivé, treba si však ujasniť, či nie je práve zdravie dôležitejšie...

4. Vyzbrojte sa znalosťami 

Je užitočné keď naša stolička má aj opierku na lakte, ktoré sú nastaviteľné. Ideálne je, keď sú naše ruky v pravom uhle. Chronicky stlačený zápästný nerv môže viesť k syndrómu karpálneho tunela, ktorý je bežný hlavne u ľudí ktorý často pracujú s klávesnicou alebo myšou. Opierka na lakeť nám prináša dvojitú službu: slúži takisto ako madlo ktoré nám pomáha pri sadaní si a dvíhaní sa zo stoličky.

5. Neprekrižujte nohy.

Niet divu, že prekrižovanie nôh je tak populárne. Tento jednoduchý a často nevedomý pohyb uvoľňuje brušné svaly. Ale takisto má aj neblahé účinky. K nim patrí obmedzený prietok krvi minimálne jednej nohy a rozdelenie hmotnosti panvy, čo zapríčiňuje ohýbanie chrbtice. Radšej prekrížte nohy v členkoch ako v kolenách. Toto jemné prekríženie nemá žiadny dopad na naše telo a ani na prietok krvy a na rozdiel od predošlého prekrižovania nôh nespôsobuje kŕčové žily.

6. Pohybujte sa 

Je iróniou, že optimalizovanie stráveného času sedením je to aby sme nesedeli príliš dlho. Odporúčaná je mikro prestávka každých 20-30 minút. Vstať a ísť sa trošku prejsť je najlepšie, čo môžete pre vašu chrbticu urobiť. Ak sa vám to v kancelárií akurát nedá uskutočniť, tak aj počas sedenia sa dá trošku oddýchnuť prehnúť sa v páse, zakrútiť ramenami a dať si hlboký nádych na zmiernenie svalového napätia.

Je teda už len na vás, či zmeníte svoje sedacie zvyky a spravíte svoj život o niečo zdravším.

Zdroj: http://www.livescience.com/35856-six-healthy-sitting-tips.html

  • pesiazona
  • 14.04.2015
  • stolička,sedenie,kancelária,chrbát,bolesti,zdravie
  • Vaše hodnotenie
  • Foto: www.pixbay.com

Diskusia

Pridať komentár

Informujte ma o nových príspevkoch emailom

Pridať komentár

Zdielať

Celkové ohodnotenie

Kategórie článku